Overheidscampagnes zijn een veelgeprezen middel om de doelen van beleid bij inwoners onder de aandacht te brengen. Maar hoe pak je dat aan bij kwetsbare doelgroepen? Hoe bereik je de doelgroep op een manier die bij hen past én aanzet tot actie? EMMA werkt voor het ministerie SZW mee aan de campagne Kom uit je schuld en worstelde hier met precies die balans: hoe bedenken we een campagne die een grote groep bereikt, aanzet tot actie én een maatschappelijk taboe doorbreekt?

Wat gaan we doen: In 1,5 tot 2 uur nemen we je mee langs de dilemma’s die wij zijn tegengekomen in het uitrollen van de campagne, en delen we met jou onze lessons learned. Waar lagen we wakker van? Wanneer hingen wij de slingers op? Naast Kom uit je schuld kijken we ook kort naar andere maatschappelijke campagnes en de gemaakte keuzes daar. Kortom; waar moet je rekening mee houden als je een campagne opzet voor moeilijk te bereiken of kwetsbare doelgroepen?

Voor wie: Communicatiespecialisten, campagnetijgers en beleidsexperts die zich bezighouden met kwetsbare doelgroepen (bijvoorbeeld schuldhulpverlening, armoede of eenzaamheid).

Door wie: Communicatie- en campagnestrategen Floor Guldemond en Franka de Vilder

Wanneer: Woensdag 9 september van 15.00 tot 17.00