Een tekst heeft pas impact, als die gelezen wordt. Dat klinkt als een enorme open deur. En dat is het ook. Organisaties stoppen vaak veel energie in een tekst inhoudelijk kloppend maken. Heel belangrijk! Maar daarna moet je er óók voor zorgen dat die tekst de doelgroep bereikt, en dat die doelgroep verleid wordt om de tekst ook echt te lezen. En daar gaat het toch nog best vaak mis, zien wij in de praktijk.

Wat gaan we doen: In anderhalf tot twee uur tijd leren we jou hoe je van een bestaande tekst, een tekst maakt die online veel meer impact heeft. Essentieel daarin is de verspreiding: Hoe zet je social media in? Wat zijn do’s en don’ts op de verschillende platforms? We reiken je concrete handvatten aan om een groter publiek te bereiken. En als jouw tekst eenmaal in meer feeds belandt? Dan moet de tekst de lezer óók verleiden. We geven tips voor ijzersterke koppen, geweldige eerste zinnen, leesbare alinea’s en knap gebruik van streamers. En natuurlijk: slim beeld.

Voor wie: Iedereen die teksten schrijft of verspreidt en daarmee iets wil bereiken. Op allerlei plekken; van het intranet tot publiekswebsites.

Door wie: Sociale mediaspecialist Valerie van Niel en tekstspecialist Pia Dijkstra

Wanneer: Woensdag 2 september van 15.00 tot 17.00

Huiswerk: Tijdens de training ga je met een tekst aan de slag. Dus wil je er het meest uithalen: neem dan een tekst mee die je echt wil plaatsen.